IRAKURKETA PARTEKATUA

Oraingo honetan, irakurketa entretenigarriagoa eta aberasgarriagoa egiteko estrategia baten azalpena idatziko dut. Hain zuzen ere, irakurketa partekatuaz hitz egingo dut. Estrategia honen berri ematea ideia bikaina dela uste dut, haurrentzat interesgarriagoa izango delako bakarka irakurri beharrean beste pertsona batekin batera irakurtzea.
Estrategia hau, irakasleek ikasgelan abian jartzeko oso aproposa da. Hala ere, gurasoek etxean ere erabili dezakete.
ZER DA IRAKURKETA PARTEKATUA?
Irakurketa partekatua ulermenezko irakurketa lantzeko erabitzen den egitura kooperatibo bat da. Hau dam ikasleek testu bat bakarrik irakurri beharrean, taldean irakurtzen dute (binaka, hirunaka edo launaka).
Modu horretan, ikasle guztion partaidetza ziurtatzeaz gain, beraien artean modu kooperatiboan elkar laguntzen dira.
JARRAITU BEHARREKO PAUSOAK: 
Irakurketa partekatuaren prozedura hau da:
  • Testua bi, hiru edo lau zatitan banatzen da (taldean dauden pertsonen arabera).
  • Talde bakoitzean kideei zenbakia eman ahal zaie: 1, 2, 3 ,4
  • Taldekide batek testua hartzen du eta lehenengo zatia irakurri behar du ozenki, argi eta lasai. Beste guztiak adi egon behar dira entzuteko eta testua ondo ulertzeko.
  • Bigarrenak (erloju-orrazten norantzkoari jarraituta) irakurritakoaren laburpena egin behar du.
  • Beste biek (hirugarrenak eta laugarrenak) laburpena osatu, zuzendu… behar dute, guztiak ados egon arte.
  • Orain testua biratzen da (erloju-orrazten norantzkoari jarraituta) eta laburpena egin duenak testuaren bigarren zatia irakurtzen du, hurrengoak egiten du laburpena eta beste biek osatu, zuzendu… behar dute, guztiak ados egon arte.
  • Horrela egingo da testu osoa irakurri eta ulertu arte.
  • Buelta bakoitzean, ikasle bakoitzari dagokion lana bete beharko du. Azkenean, kide guztiek lan guztiak egin beharko dituzte.
  • Haien artean txandak eta rolak errespetatu behar dituzte.
  • Testua irakurtzerakoan hitz ezezagunak agertzen badira;
    • saiatu haien artean argitzen
    • ez badakite hiztegian bilatu dezakete esanahia
    • ez badira argitzen irakasleari galdetuko diote
  • Ariketa amaitzerakoan talde guztiek eduki behar dute testuaren laburpen adostatua idatzita.
  • Talde bakoitzaren bozeramaileak ozenki irakurriko du talde handian.
  • Guztiak adi egon behar dira beste taldeetako laburpena entzuten.
  • Talde guztien artean osatuko da laburpena.
Azalpen zabalagoa eta zehatzagoa nahi izanez gero, hurrengo esteka honetan sartu:
Ikastetxe ezberdinek grabatu dituzten hainbat bideo uzten dizkizuet irakurketa partekatua nola gauzatzen den ikusteko.
Advertisements

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s